sâmbătă, noiembrie 28, 2015

pentru mine am ramas mai departe om

"Am vazut un barbat incaltandu-se cu o pereche de pesti. L-am privit cum paseste agale pe luciul apei. (...) Am ramas pe malul marii sa ma uit la el. (...) Si-a pierdut, pe masura ce se indeparta de mal, infatisarea de om. Am vazut un om cum se metamorfozeaza intr-un punct. (...) 
Am asteptat pana cand a revenit la mal. Am asteptat mult, n-am stiut niciodata cat am asteptat. Am vazut un punct desprinzandu-se de pe linia orizontului si transformandu-se, pe masura ce se apropia de mal, in om. 
S-a intors printre oameni, epuizat. (...) M-a intrebat: "Am fost sau n-am fost punct?" 
"Ai fost", i-am zis. 
Mi-a spus: "Sa stii ca doar pentru tine am fost punct, pentru mine am ramas mai departe om." (Iulian Tanase)

Niciun comentariu: