miercuri, iulie 23, 2014

Lectii


In drum spre munte, tatal lui Tudor a incasat o amenda, desi mami il avertizase. Concluzia imediata a copilului: "Vezi ce se intampla daca n-o asculti pe mami?":)). Ajuns la tara, copilul a povestit intamplarea bunicii: " Cand am fost noi la munte, ne-a oprit politia si i-a dat amenda lui tati. Mami i-a spus: "Mergi mai incet, ca n-avem bani de amenda, dar el nu a ascultat":))
............
Tati il invata pe Tudor sa mearga cu bici, intr-un stil cam prea...masculin pentru gusturile copilului. Seara, la intoarcerea mamei, Tudor raporteaza:
"Tati a fost cuminte, doar o singura data nu s-a purtat frumos cu mine. A spus ca daca nu fac cum spune el, nu se mai joaca cu mine, m-a lasat aici si a plecat acolo pe canapea"
- Si nu trebuia sa faca asa?
- Nu, trebuia sa spuna: Hai, Tudor, ca te astept..

...............

Intram intr-o patiserie. Vede prajituri. Ii explic ca se vand doar la pachet si ca daca vrea praji, trebuie sa mergem la cofetarie. Se hotaraste pentru niste cornulete. Intreb daca sunt facute azi, ma bucur sa aflu ca da. Fix atunci, Tudor se razgandeste. Vrea alte fursecuri. Alea nu mai sunt facute azi. Ca sa incurajez sinceritatea vanzatoarei, evit sa-i spun copilului in magazin ca alea sunt vechi, ii spun varianta mai light auzita la maica-sa, ca alea nu sunt de vanzare. Il mai intreb o data daca luam cornuletele. "Stai sa ma mai gandesc..." "La ce sa te mai gandesti?" zic "ori luam cornulete, ori mergem sa mananci praji la cofetarie." "MA MAI GANDESC DACA MAI VORBESC CU TINE". Ups, punct ochit. Il invit afara din magazin, la o discutie intre 4 ochi. Ii explic ca fursecurile pe care le vrea sunt vechi si daca le mananca ii ies bubite. Intelege si se hotaraste pentru cornulete. Dupa ce se infrupta, il intreb:
- Mai esti suparat pe mine?
- Nu.
- Dar de ce ai fost suparat?
- Pentru ca eu nu stiam ca sunt vechi. 
I-am explicat de ce nu ii puteam spune asta in magazin si m-a rugat " sa il mai servesc cu unul":))
Ce bine e cand ai cui sa dai explicatii!
......................
Mandra nevoie mare de cele 9 zile de pauza de antihistaminic, ma duc la alergolog cu mari sperante de testare. Doar ca...tocmai luasem un nurofen. Si am aflat ca pentru testare trebuie sa nu fi luat nici nurofen, nici paracetamol, minim 7 zile. Si cum eu cand nu sunt racita, am alergie, iar daca n-am alergie si nu sunt racita, cel mai probabil am probleme gastro...pot doar sa sper ca voi fi si testabila cat sunt inca in viata. Intre timp, medicul mi-a recomandat ce sa iau daca lucrurile scapa de sub control cat is pe alte meleaguri. Ca sa nu mai ajung la urgenta. Unde indivizi foarte sictiriti care stiu despre alergii mai putine decat mine ma intreaba, pe un ton superior de ce n-am facut teste:)). M-am dus la farmacie sa cumpar trusa de urgenta. Fiind vorba doar de cate 2 pastile, am intrebat-o pe tanti cand expira. Tanti, extrem de "amabila", imi spune: "anu asta nu, ce, n-aveti de gand sa le luati anul asta??" "Eu sper sa nu fie nevoie sa le iau deloc", i-am zis, lipsindu-mi inspiratia de a adauga: "ceea ce va doresc si dumneavoastra".

Niciun comentariu: