miercuri, iulie 16, 2014

Atat de grozava si adio


"Bang, bang, ma omorai cu batjocura ta (...), eu fiind schiloada, dar nu pentru ca-mi rupsesem piciorul, ci pentru ca simteam tot ce simteam si pentru ca-mi era rusine si ma straduiam sa nu se observe, si pentru ca se observa cu atat mai mult (...)
Si eram nesuferita, Doamne, de o stangacie atat de abrupta, ca parea un ifos" 




"Iat-o, imi spunea mie Adrian, (...) despre care stiam totul si care stia totul despre mine, iat-o, imi spunea, pe iubita mea (...) cu care vreau sa raman vesnic impreuna, eu pe tine te vad acum prin lentila ei, tu n-ai sa te miri si n-ai sa suferi, pentru ca eu sunt foarte fericit, de altfel o iubesc de cand lumea si pamantul, nu ti-am spus-o fiindca n-are nicio importanta - tu ai fost, esti si vei fi - desi e adevarat ca nu te voi mai cauta niciodata - tu esti atat de puternica si de grozava si-adio. (...)
Am muncit opt ore ca sa inteleg si sa ma adaptez, opt ore de munca grea ca sa inteleg ca ceva care a fost deplin pana la o anumita secunda ( sau parea sa fie) poate decadea sau disparea in secunda urmatoare (asa cum o diferenta de un grad ratacea pe veci acele vechi corabii). Sa inteleg ceea ce nu poate fi inteles, si anume ca doua obiecte nu pot ocupa in acelasi timp acelasi spatiu (ba da), ca nu poti crede cu fanatism in frig si in caldura totodata (ba da), ca toate au o cronologie si-o noima (ba nu), ca dragostea este o forma de generozitate (nu), ca ceea ce-ti apartine te face sa-i apartii (da si nu), ca noaptea e intuneric (depinde), ca epiderma are memorie (oare?)" (Nina Cassian)

Niciun comentariu: