vineri, septembrie 27, 2013

vineri seara dansam in familie:))



Succesurile zilei: a mancat Tudor, cu pofta chiar, ce-am gatit eu! Am crescut in ochii mei si probabil si in ai unei prietene, care se temea ca daca as avea un copil, l-as ucide cu salate:))
.........................................................

Se hotaraste sa-mi ofere cadou o masina de pompieri, gasita pe la mine pe acasa:
"Uite ce cadou fain! E foarte fain!"
"Ce inseamna fain, ca e din faina?" il intreb.
"Nuuu, este foaite...fumoasa!
............................................................
In oul kinder era o printesa.
"Cum o cheama?" intreb
"Fifi!"
Gentleman de mic!:)
.......................................................
Si cireasa de pe tort:
Ca sa-l convinga  sa plece, Manu ii zice, cu un aer misterios: "trebuie sa plecam, pentru ca Fifi are o intalnire". Foarte curios, copilul intreaba: "Cu cine doarme Fifi?":))
......................................................
Stiam din proprie experienta, dar Tudor imi confirma in fiecare zi: un copil devine oglinda a ceea ce i se spune ca este. Mi-am amintit asta azi, cand m-a strigat "iubito", pentru ca asa il strig eu pe el. Si cand i-am atras atentia ca "probabil s-a plictisit si se joaca urat". A interiorizat in secunda doi: "m-am plictisit si ma joc urat". Cuvintele noastre au putere. Sa le folosim cu intelepciune!
.....................................................
Ma fascineaza sa descopar cat de timpuriu se formeaza atitudinile si gandirea nuantata. La cei 3 ani jumate ai lui, Tudor nu spune NU decat in anumite situatii, cand chiar e cazul. Daca, de exemplu, abordezi un subiect care nu ii convine, te ignora cu o naturalete pe care n-ai invata-o in o suta de cursuri de dezvoltare personala. 
In rest, a invatat sa se bucure de orice. Totul e "minunat" si "ce bine!".
Dar cel mai mult ma fascineaza ca deja gandeste in nuante: intelege ca uneori poate sa iti placa un lucru, alteori nu. Azi m-am "suparat" pe el pentru ca ma piscase si l-am intrebat daca o va mai face. Mi-a raspus sincer: "cateodata". 
Si asta pentru ca a fost expus la gandire nuantata. Pentru ca nu i s-a spus "esti un mîțîit", ci  "cîteodată te mâțîi", nu i s-a spus "te impiedici tot timpul", ci "cîteodată te impiedici". Pentru ca da, mami se supără dacă nu te porți cum trebuie, da-i trece repede și după ce ii trece lucrurile sunt exact ca înainte. Pentru ca da, mami te iubeste tot timpul.


Niciun comentariu: