sâmbătă, iunie 22, 2013

cartea de azi

"Eu nu sunt o persoana normală - sau ceea ce se numește, de regulă, în societate, normal! (...)
Nu ma deranjează că nu sunt soție - nu mi-am dorit asta niciodată cu adevărat. (...)Nu mi-am dorit să fiu nevasta care-și ațteaptă soțul cu mîncarea caldă, nu cred că aș fi făcut față unei căsătorii cu copii și soacră...(...) Sunt un om care nu poate și nu vrea să se alinieze, nu vrea să depindă de nimeni, oricine ar fi el.(...)
Mă uit la el și nu-mi mai pun întrebări, dar nici vise nu-mi mai fac. Nu mă gîndesc la ziua în care va pleca sau dacă va pleca. Jumate din mine e pregatită pentru tot, mai rămîne să negociez cu cealaltă."

"Arăt al dracului de bine, sunt de o liniște și o luciditate cum nu am avut niciodată, am pace și flacără deodată în trup, nu mi-e frică de nimic din ce ar putea fi, și ceea ce mi se pare culmea aroganței - deși am zile cînd îmi place cum arată fața mea nemachiată - e că încă am puterea să rîd de mine. (...) Și încă mai am forța să mă lupt, răbdare să aștept, curaj să încep, rațiune suficientă cât să nu mă risipesc. Și speranța că într-o zi...iar în ziua aia eu trebuie să fiu pregătită!"

"E nevoie de cineva sa spuna ce trebuie, cand trebuie si cum trebuie, si brusc te simti puternic si dispus sa o iei de la capat. Si incepi sa cresti, sa te ridici, sa ierti...Si asta te ajuta sa poti sa mergi pe drumul tau, altul decat cel pe care credeai ca trebuie sa ramai." 

"Nu vreau sa fac promisiuni. Nici fata de mine nu-mi iau angajamente si nici nu-mi promit nimic. E unul din lucrurile pe care le detest la oameni - promit sub un impuls emotional si, dupa un timp, uita. Si pentru ca m-am luptat cat am putut sa nu ajung sa fac ce detest la altii, ma abtin. Si promisiunile fata de mine sunt in stare latenta, in inima mea, nerostite. De fapt, sunt dorinte si sperante. Mici, mici de tot, de-abia le simt eu." 

"Dramatic e ca incepe sa-ti placa! Nu singuratatea aia de pustnic- nu! Aia - semisinguratatea - cand Fat-Frumos nu se muta cu tine, nu mai trebuie sa faci pe gospodina, nu se baga nimeni in calculatorul tau, nu dai socoteala nimanui, dormi cand vrei, te scoli cand ai chef...Te uiti la filmele care iti plac..."

Nuami Dinescu

Niciun comentariu: