luni, februarie 21, 2011

fereste-ma, Doamne, de mine insami, ca de alti scorpioni ma apar singura:))

,Un om a rămas izolat pe malul unui râu împreună cu un scorpion. Dornic să se slaveze, omul a încropit o barcă. De îndată ce barca a fost gata, i-a zis scorpionului: "Nu am idee ce să fac cu tine acum! Dacă te las aici, ai să mori de inaniţie şi apoi are să mă mustre conştiinţa fiindcă te-am abandonat. Să te iau cu mine, e periculos; ştiu că ai obiceiul să înţepi şi ai putea să mă omori"..."Te rog, ia-mă cu tine. Salvează-mă şi am să-ţi fiu recunoscător",  a replicat scorpionul supus şi smerit. Omul a crezut cuvintele duioase şi lucide ale scorpionului, aşa că inima i s-a îmbunat şi l-a luat pe scorpion în barca sa. Pe la mijlocul drumului, când omul se simţea în siguranţă şi avea încredere deplină în jurământul scorpionului, iată că animalul s-a repezit la piciorul său şi l-a înţepat. Omul n-a mai putut vâsli, aşa că barca s-a legănat pe apă până ce s-a răsturnat. Când nu mai era nici o şansă de supravieţuire, omul l-a întrebat pe animalul care-l dusese la dezastru: "Acum, că tot murim împreună, spune-mi şi mie un lucru. ştiai că ne vom răsturna şi vom muri împreună dacă mă înţepi. Totuşi, ce argument ai avut să ne omori pe amândoi?". Iar scorpionul, inocent, i-a răspuns: "N-am putut să mă abţin"!

Povestea de mai sus ne spune că "a sta cu un scorpion în aceeaşi barcă" sau a ne imagina că-l putem salva fără ca el să ne omoare apoi este... o iluzie.

Evită să fii cu scorpionul în aceeaşi barcă; iată o conduită care-ţi poate salva viaţa. 
Ajută-l, dar stai departe de el.

Niciun comentariu: